قناری+(عکس)
 
درباره وبلاگ


*به وبلاگ من خوش آمدید* دوستای عزیز اگه سوالی راجعبه هر حیوان یا پرنده ای دارید تو نظرات بنویسیدحتما جواب میگیرید...{نظر راجعبه مطالب یادتون نره}
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 117
بازدید ماه : 339
بازدید کل : 118187
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

حیوانات و پرندگان
حیوانات و پرندگان




پراکندگی جغرافیایی: به صورت آزاد و وحشی یافت نمی شود.

اندازه: بستگی به نژاد دارد؛به طوری که از 10 تا 24 سانتی متر متغیر است.

جیرهً غذایی: غذای مخصوص قناری شامل تخم کتان ، ارزن ریز ، شلغم قرمز،همراه با سایر دانه ها.به این جیرهً غذایی باید به طور مرتب سبزیجات نیز اضافه کرد.

پرندگان نابالغ: شبیه پرندگان نابالغ می باشند؛ اما جثهً کوچکتری دارند وپرهای ناحیهً دمی آنها نیز کوتاه است.

تعیین جنسیت: جنس نر را می توان از روی صدای آن تشخیص داد.

ویژگی وجذابیتهای پرنده: قناریها طبیعتا" بسیار شاداب وپرتحرک هستند. پرندهً نرصدای بسیار دلنشینی دارد.

اگر چه از تاریخچهً اولیهً قناریها اطلاعات چندانی در دست نیست، ولی امروزه کاملا" مشخص شده است که منشاً و نیای اولیهً آنها قناریهای وحشی ای هستند که در جزایر قناری در سواحل دوردست شمال غربی آفریقا یافت می شده اند.قناریهای وحشی ابتدا به اروپا برده شدند واحتمالا" پس از ورود به این قاره با پرندگان بومی آن مانند سرین تلاقی یافتند.برای نخستین بار، دراوایل قرن هجدهم، واریته های زرد وسفید قناریها پدید آمد. از همان زمان، تولید مثل انتخابی این پرنده نیز با جدیت پیگیری شد وهمین امر منجر به پدید آمدن واریته های مختلف وزیادی گردید که امروزه یافت می شوند.

قناری

یکی از مهمترین نژادهایی که در حال حاضر یافت می شود، قناری مارمولکی است. این قناری که پرهای بدن آن شبیه پولک خزندگان است، از قدیمی ترین نژادها به شمار می رود . غالبا" ناحیه ای با پرهای روشن روی سر این پرنده وجود دارد که اصطلاحا" کلاه نامیده می شود.

ظاهرا" بعضی از نژادهای قناری کاملا" تغییر شکل پیدا کرده اند. برای مثال، می توان به قناری یورک شایر اشاره کرد که نام آن برگرفته از منطقه ای به همین نام در انگلستان است. این پرنده نسبت به گذشته جثه ً بزرگتری پیدا کرده است.

اصولا"هر یک از نژادهای مختلف قناری در منطقهً خاصی زندگی می کنند وفقط تعداد کمی از آنها شهرت بین المللی دارند ودر راسر دنیا شناخته شده اند. در میان این قناریها، فانسی مرزی که منشاً اصلی آن ناحیهً مرزی میان انگلستان واسکاتلند است، از انواع دیگر مشهورتر وشناخته شده تر است. این نژاد، نه تنها در میان نمایش دهندگان قناری در نمایشگاههای مختلف طرفداران بسیاری دارد، بلکه در میان علاقمندان به پرندگان خانگی نیز محبوبیت خاصی پیدا کرده است. تاکنون در این پرنده رنگهای مختلفی پدید آمده است؛اما رنگ زرد آن که تحت عنوان روشن هم خوانده می شود ، محبوبتر از سایر رنگها است.قناریهای سفید رنگ نیز جزو همین دسته به حساب می آیند. قناریهای سبز وآبی که درواقع همان خاکستری با شدتهای مختلف هستند نیز در دسته های جداگانه طبقه بندی می شوند. امروزه قناریهای رنگارنگ ، مثل انواع سبز زرد نیز زیاد دیده می شوند.

اخیرا" به منظور احیای اندازهً کوچک قناریهای فانسی مرزی اولیه، پرورش دهندگان برای به دست آوردن واریتهً کوچکتر تلاشهای وسیعی را آغاز کرده اند که منجر به پدید آمدن فانسی نی لبکی شده است. این نژاد بسرعت محبوبیت یافت.

همگام با پیدایش قناریهای فانسی، انواع تاجدار آن نیز پدید آمدند.اگر چه این پرنده ها در سالهای نخست قرن حاضر از محبوبیت خاصی برخوردار بودند، اما امروزه فانسیهای گلوستر کوچک جای آنها را گرفته وبه محبوبترین عضو این خانواده تبدیل شده اند با وجودی که تاریخ پیدایش این نژاد به پیش از دههً ۱۹۲۰ میلادی باز می گردد، اما این نژاد پس از جنگ جهانی دوم جای خود را باز کرد . انواع تاجدار این نژاد را کرونا و انواع بدون تاج را کونسورت می نامند. به علت وجود فاکتور کشنده ، کروناها با یکدیگر جفت نمی شوند؛ چون این فاکتور موجب مرگ تعدادی از جوجه ها در داخل تخم می شوند. بدین ترتیب، تخمها تفریخ نمی شوند. اگر تصمیم گرفته اید این قناریها را با هم جفت کنید ، باید از یک قناری کرونا ویک قناری کونسورت استفاده کنید.

تحول عمدهً دیگری که در قرن حاضر به وقوع پیوسته است، پیدایش قناریهایی با رنگهای جدید است که احتمالا" شناخته شده ترین آنها قناری ردفاکتور می باشد. امتزاج قناریهای موجود با سهرهً آمریکایی سبب شد تا رنگ نارنجی- قرمز نیز در قناریها پدید آید. استفاده از مواد رنگ زا در تغذیهً پرنده در دوران پرریزی ، این اطمینان را به شما می بخشد که پرهای جدید قناری شما بهتر و زیباتر از گذشته خواهد شد.


قناریهای آوازه خوان به عنوان پرندگان خانگی


همان طور که پیشتر دیدیم ، دسته ای از قناریها صرفا" به منظور تغییر ساختمان ظاری و دسته ای دیگر صرفا" برای تغییر رنگ بدن پدید آمدند. گروه سومی نیز وجود دارد که احتمالا" مناسبترین قناریهه برای نگهداری در منزل نیز همین دسته اند و صرفا" به دلیل توانایی خواندن و صدای خوش به وجود آمده است.شناخته شده ترین مثال در این زمینه ، قناری رولر است که از ناحیهً کوهستلنی هارز در کشور آلمان منشاً گرفته است. در این منطقه ، قناریها را تربیت می کنند تا صدای رودخانه های جاری در کوهستان را تقلید نمایند وهمواره تاًکید خود را روی رسایی صدای قناری می گذارند.

نژادهای دیگری نیز از قناری رولر پدید آمده اند که در حال حاضر مشهورترین آنها احتمالا" قناری آوازه خوان آمریکایی است.

در انتخاب قناری خانگی،باید عوامل مختلفی را مد نظرداشت . اگر به صدای قناری علاقه مندید، صرف نظر از رنگ یا نژاد قناری،باید یک پرندهً نر را انتخاب کنید. قناریهای نر، به شرط آنکه در دورهً پر ریزی نباشند ، معمولا" صدای دلنشینتری نسبت به ماده ها دارند. قرار دادن دو قناری در قفس مجزا، ولی در یک اتاق ،غالبا" سبب ایجاد رقابت بین آنها می شود وآنها راتشویق به خواندن می کند. از قرار دادن دو پرندهً نر در یک قفس جدا" خودداری کنید؛ چرا که غالبا" این دو پرنده به جنگ با هم می پردازند. اگر چه قناریهایی که برای شرکت در مسابقات و نمایشگاهها پرورش داده می شوند غالبا" بسیار گران قیمت هستند، قناریهایی که در فروشگاههای حیوانات خانگی در معرض فروش گذاشته می شوند معمولا" چندان گران قیمت نیستند. قناری، یکی از مناسبترین پرندگان زینتی برای نگهداری در منزل است؛ به شرط آنکه پرندهً مورد نظر یک قناری نر باشد. همیشه هنگام خرید قناری به پای این پرنده دقت کنید .قطور بودن پاهای پرنده وزیاد بودن تعداد پولکهای روی پا، معمولا" نشانهً سن نسبتا" بالای قناری است. تعیین سن دقیق قناریها فقط در صورتی امکان پذیر است که حلقه، علاوه بر سال تولد پرنده و شمارهً مخصوص یا باصطلاح کد مغازه پرنده فروشی ، معمولا" شمارهً مخصوص دیگری حک شده است که به کمک آن شناسایی پرندهً مذکور امکان پذیر می باشد. این حلقه ، معمولا" زمانی که فقط چند روز از سن جوجه ها گذشته است، در پای آنها قرار داده می شود.

تولید مثل قناریها در منزل


با استفاده از یک قفس مخصوص تولید مثل که درون آن آشیانه ای قرار داده شده است، می توان بآسانی وباموفقیت از قناریها جوجه گرفت. آشیانهً قناریها را باید با استفاده از تکه های نمد کاملا" مفروش کرد وسپس سایر مواد بی خطر مخصوص آشیانه سازی را از فروشگاه حیوانات خانگی تهیه کرد ودر اختیار پرونده قرار داد. قناری ماده، در هر دوره معمولا" روزانه یک تخم و مجموعا" 4 تخم میگذارد.

درعمل معمولا" 3 تخم نخست را بر می دارند وداخل یک قوطی کبریت که قبلا" به وسیلهً تکه هایی از پارچهً پشمی کاملا" مفروش شده است، قرار میدهند و به جای آنها ۳ تخم مصنوعی در آشیانهً قناری قرار می دهند . سپس ، در روز چهارم،پس از آنکه قناری آخرین تخم خود را گذاشت، تخمهای اصلی را سر جای خود بر می گردانند قناری ماده نیز از همان روز خوابیدن روی تخمها را آغاز می کند. با این روش، همهً جوجه ها با هم از تخم خارج می شوند وبه همین علت احتمال زنده ماندن آنها بیشتر خواهد بود. خارج کردن قناری نر از قفس ، درست پیش از تخمگذاری پرندهً ماده نیز معمول می باشد. این امر، به قناری ماده اجازه می دهد که خود بتنهایی جوجه ها یش را بزرگ کند. البته باقی ماندن پرندهً نر در قفس مشکلی به همراه ندارد و می توان به پرندهً نر اجازه داد که در این دوره نیز در همان قفس باقی بماند.

جوجه قناریها ۱۳ روز بعد از تخم خارج می شوند. جوجه های جوان، پس از ۱۳ روز قدرت ترک آشیانه را پیدا می کنند وپس از گذشت یک هفتهً دیگر کاملا" از والدین خود مستقل می شوند. طی این دوره ، باید برای جوجه ها غذای مخصوص فراهم کرد وجوجه قناریها را بتدریج به خوردن دانه های سخت تر عادت داد.

 


نظرات شما عزیزان:

امین
ساعت20:44---11 دی 1390
مشتری قناری

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







دو شنبه 2 آبان 1390برچسب:قناری,قناری اهلی,عکس قناری, :: 21:8 ::  نويسنده : عرفان دستانی

 

به نظرشما بهتر است بيشتر كدام مطالب در اين وب قرار گيرد؟